En mødebooker er med til øge en virksomheds salg

Hvorfor det er vigtigt at hyre en trænet mødebooker

Det er ikke nemt at finde en dygtig mødebooker. Man skal have et unikt kendskab til mennesker, relationer og være have gode kommunikative kompetencer. Det kræver et godt sprog og et imødekommende væsen at kunne ringe virksomheder op og overbevise dem om, at de skal tage et møde med netop din virksomhed. Når man skal hyre en mødebooker er det vigtigt at kunne spotte en professionalisme i personen. Hvis mødebookeren ringer rundt til forskellige virksomheder og opfører sig uprofessionelt, kan det skade virksomheden langt ud i fremtiden. Det essentielle er ikke om der bliver booket er møde, det essentielle er, at mødebookeren har givet den potentielle kunde en god oplevelse, så virksomheden vedkommende repræsenterer får et godt rygte i miljøet. For man skal være klar over, at direktører for forskellige ensartede virksomheder, snakker sammen. Hvis en mødebooker først har givet er dårligt indtryk, er det svært at hviske tavlen ren igen.

Tilbyd din mødebooker at kunne gøre et grundigt forarbejde før en henvendelse

Opfordr din mødebooker til at sætte sig ind i situationen, før vedkommende ringer en potentiel kunde op. I mange virksomheder er tid lig med penge, men giv din mødebooker tid til at kunne styrke sin etos ved at sætte sig ind i kundens ønsker. Hvis der er krav til, at mødebookeren skal kunne nå et vist antal kunder på tid, kan man som virksomhed risikere, at mødebookeren virker uforberedt, da man ikke har haft tid eller mulighed for at kunne sætte sig ind i de forskellige virksomheders profil eller ønsker. Man må for alt i verden ikke indirekte opfordre til at ringe kunder op uforberedt, for så kan man være en nok så dygtig kommunikatør, det skinner alligevel igennem, at man ikke er velforberedt.